hit counter script



Potential Promdresses?


För vissa är vårbalen nära. Många har klänningen klar, hängandes i garderoben. Andra har inte en tanke på vad de ska ta på sig. Jag funderar på att designa min klänning själv. Även om det är ett bra tag kvar tills min bal, så är det kanske dags att börja fundera litegrann.

1. Guldskimmrande dröm i tunt tyg. Känns lite Cleopatra - på ett bra sätt. Väldigt lyxig och vacker. Tyvärr tror jag att jag som blek blondin skulle blekna lite om det blir för mycket glitz á J.Lo. Det här är nog snyggast på en bronze:ad brunett (se bilden) Då blir det du som gör klänningen, och inte klänningen som gör dig.

2. Svart edgy klänning med diamantband vid bysten. Det här är väldigt "nu". Att sticka ut och välja en mörkare färg kan vara ett smart drag då majoriteten av baldeltagare brukar bära ljusa färger. Men du måste kunne bära upp det, och trivas i det. Det syns när man är out of element.

3. Kort guldklänning med bakelsekänsla. Det här är något jag skulle kunna tänka mig. Kort är coolt - men inte för kort. En tightare överdel och en större underdel. Man kan ju välja en annan färg om man inte trivs i guld. Rosa och ljusblått brukar vara en balfavvis.

4. Lång silverklänning - fröjd för ögat. Den här är bara så fin. Tygen som överlappar varandra över bysten är verkligen grädden på moset. Med en sånhär maffig klänning behöver man inte överdriva håret. Den gör jobbet.

Mer bal inspiration bland mina gamla inlägg: Marchesa, Examensklänningar, Frisyrer, Make-up
Hur såg/ser din balklänning ut?

4 Responses to “Potential Promdresses?”

  1. Blogger Lisa 

    Ooh, så mycket fint! Till fest skulle jag föredra Stella McCartney, men till bal var det svårt..

  2. Anonymous Anonym 

    Min klänning till balen är verkligen ingen klassisk balklänning. Den är kort, typ som din nr 3. Tight liv och midja och härligt fluffig nederdel tack vara tyll under själva kjolen. Den är rutig i svart, lila, grönt och rött. Köpt second hand i New York. Ingen klassisk hellång klänning alltså, men det är inte heller min stil. Klara verkligen inte av pastellfärgade thaisiden-skapelser. :) Inga handskar eller håruppsättningar vill jag ha heller. Bara en vintage kuvertväska i svart skinn, utborstade lockar och en neutral fräsch make-up. Det är så jag har tänkt :)

  3. Anonymous Anonym 

    http://sjuktbra.blogg.se/1176147259_43579503.html#comment

    en länk till en skiss på min balklänning jag ska sy :)

  4. Anonymous Anonym 

    Jag önskar att man fick klä upp sig oftare! :) det är så kul!

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se