hit counter script



Bayswater VS Edith


En lite finare väska av bättre kvalitet är inte gratis. Därför skulle jag blir superglad om ni som klämt och känt eller till och med äger en av dessa väskor kan slänga in en positiv eller negativ kommentar om väskorna här ovan. Gärna både en positiv och en negativ så jag vet vad jag får för pengarna. Lägger upp de bästa positiva ocg negativa beskrivningarna här sen. Så flera har chansen att se vad folk tycker om väskorna. För vi är säkert många som funderar på ngåon utav dem.
Vad är bättre respektive sämre med dessa väskor? Kommentera!

9 Responses to “Bayswater VS Edith”

  1. Anonymous Anonym 

    Jag äger Bayswatern i choklad(mörkbrun). Jag älskar den! Den är perfekt storlek, får plats med massor och den är lagom att ha "slängd" på axeln! Håller verkligen måttet, min ser helt ny ut även att den nästan är 2 år gammal och har hängt med mig typ varje dag! Har varit noga med att smörja in den iof=) Vissa vill ju att de ska se mer "vintage" ut men jag tror de slits ändå med tiden och vill inte påskynda en sån process på en så dyr väska liksom! Min ska ju hålla länge! Så jag tar väl hand om min!

    Enda minuset är att den är sjukt tung även när den är tom.., Gissa hur den blir med alla saker man släpar med sig liksom! Annat är att det kunde varit lite mer fack! Nu är det bara ett stort liksom och ett pytte högst upp där man knappt får plats med nåt förutom något som är helt platt likt ett visitkort. Men annars har jag inget negativt att säga om min bayswater!
    Har inte sett Edith irl så den kan jag inte uttala mig om!

  2. Anonymous Anonym 

    Äger ingen av dom, men kan tänka mig att båda väger ungefär lika mycket? Bra skinn har ju den tendensen..

    Ett uppenbart minus för Edith är väl att hon bara har sina korta handtag, vilket gör att man bara kan hålla henne i handen eller i det (inte alltid så snygga) stureplans-greppet i armvecket ;)

  3. Blogger Tillvaron 

    En Bayswater i färgen Oak finns i min ägo sedan en tid tillbaka, och jag kan inte annat än att höja den till skyarna. Den är grymt praktisk, rymlig och lättmatchad. Och skinnet blir såklart bara vackrare med åren. Skönt handtag som inte är för långt om man håller väskan i handen, men inte heller för kort om man trär den över axeln. Den enda nackdelen med väskan är nog att den är ganska "lös" i botten, och den hade nog mått bra över att förstärkas just där. Ett stort plus dock för de små metallknapparna som håller väskan fin undertill. Ett superköp helt enkelt.

  4. Anonymous Anonym 

    Jag har en brun edith och det mesta med den är positivt tycker jag, kanske för att den är ganska ny.
    Den är lättmatchad, praktisk och snygg. Det negativa är att man lätt slänger ner allt möjligt i den och den blir då väldigt tung att bära omkring på, handtagen är också för korta för att man ska kunna ha den över axeln vilket är lite tråkigt tycker jag, jag orkar inte alltid gå omkring och bära på den. Annars är jag väldigt nöjd med min.

  5. Anonymous Anonym 

    Jag har precis som emelie en mörkbrun Bayswater som jag älskar. Den är snygg, rymmlig och framförallt hållbar. Ibland är jag nästan orolig att handtagen ska gå av ,så mycket som jag släpar runt i den, men den håller och så är det skönt att ha en väska man kan bära på axeln. En sak som dock är lite tråkigt är att så många har en ( i alla fall här i Stockholm) och så finns det en massa plagiat och kopior vilket inte alltid är så kul.

    Sen måste jag säga att jag sedan ett halvår tillbaka varit dödsförälskad i Edithen (fast jag vill ha en röd..) den är riktigt, riktigt, riktigt snygg och jag tror att om man använder den tillräckligt länge så töjer axelbanden ut sig så pass mycket att man kan bära den över axeln; åtminstone på sommaren när man inte har så tjocka jackor och tröjor på sig...

    Hoppas det här hjälpte och lycka till med ditt väskköp!
    Ps. Om du får några bra tips om var man kan hitta Edithen (om än bara en bråkdel) billigare så kan du väl skriva om det här på bloggen??

  6. Anonymous Anonym 

    Jag skulle ju lätt kört på Bayswatern (min drömväska), vem tänker lixom på typ Chloés Paddington nu?

    Danni: I Götgatsbacker (Sthlm/Söder) så finns det en affär typ mitt emot Monki (andra sidan gatan) som säljer Friis & Co väskor och lite annat, även en identisk Edith-kopia för 1000-2000-lappen (minns inte helt säkert). Märket hette Jade eller någonting sådant, tror den bara säljs där. En affär som heter Bazaar låg där innan, vet inte om den fortfarande heter det. Haha lite invecklat men men. ;)

  7. Anonymous Anonym 

    Jag tycker helt klart att du hellre ska satsa på en bayswater! Känns mer som en klassiker och som man läst i kommentarerna, den kan du ha på axeln.
    när du väl ska lägga ut så mycket pengar på en väska är det nog bättre att ta den som är lite mera praktikst, även fast båda är väldigt snygga!
    edithen finns ju i en liknande kopia på indiska så det är kanske bättre att satsa på den klassiska bayswatern och sen lägga ut en väldigt mycket mindre summa på en edith-kopia. tror också att man blir mer less den sistnämnda i längden.
    hoppas du blir nöjd iallafall! =)

  8. Blogger Julia 

    äger en Edith och jag tycker den ser mycket mycket ballare ut på armen än en bayswater. edith känns tuff! får plats med massor och bottnen är väldigt stadig, blir inte slapp. Skinnet är så fint och väskan är väldigt välarbetad. Negativt dock att handtagen är lite korta och att väskan i längden (typ mer än 6 timmar) kan bli lite tung. Men som sagt, detta är inte min sista väska så det är skoj att variera korta/långa handtag etc.

  9. Anonymous Anonym 

    Edith tycker jag är klart snyggast. Den är också ganska klassisk. Spännande. Berätta gärna om när du har den i din ägo...och var du köpte den.

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se