hit counter script



Get Inspired: Franqoise Hardy


Franqoise Hardy föddes den 17 Januari 1944 i Paris, Frankrike. Hon var känd som skådespelerska, sångerska, trendsetter och astronom. Som ni serbilden visste hon vad hon höll på med när det kom till stil och kläder. Så jag tycker det är svårt att inte inspireras av en framgångsrik och vacker dam. Det här är första kollaget i serien "Get Inspired" .

1. Klassisk trenchcoat från Marc Jacobs. Jag såg det som en investering när jag köpte min beiga trench, och den kommer jag alltid kunna ta fram när allt annat känns tråkigt. För den fungerar ju alltid! Franqoise bär upp sin kappa med bravur, och det ser snyggt avslappnat ut. En trench kan göra att du ser uppklädd ut, eller nerklädd beroende på vad du bär till och hur du knyter och knäpper detaljerna jackan har.

2. Vita retro brillor från Asos. Jag har alltid haft lite svårt för vita solglasögon personligen. Mina tankar glider iväg åt Paris Hilton, och mja, jag har bara inte riktigt sett det som classy. Vissa bär dock upp vita bågar som om de föddes med dem på. Som denna dam. Jag tvingas ändra min åsikt lite, och det känns med ens snyggare och coolare med vita brillor.

3. En god bok, här boken Blonde av Joyce Carol Oats. Jag är så sugen på att läsa den här boken. Tyvärr ska jag försöka samla på mig massa böcker till den 7:e Aug. Jag åker nämnligen utomlands med min pojkvän i två veckor, och enligt honom kommer jag hinna läsa en del böcker unde två veckor så det blir att hålla sig från böcker tills dess så jag har mycket att njuta av på playan. Läs en bokrecension av Blonde här!

4. En välplanerad vardag, med Mulberry. Franqoise Hardy verkar ha haft det väldigt stressigt under hennes glansdagar. hon spelade in hitlåtar, filmer och tog hand om hennes son, Thomas. Jag kan inte leva utan min filofax - den är full med klotter, mista mig inte, men det står också mycket viktiga saker jag ska komma ihåg! Oumbärligt för en människa med dåligt minne (moi)

2 Responses to “Get Inspired: Franqoise Hardy”

  1. Anonymous Anonym 

    Riktigt härligt och inspirerande kollage! Och den Agendan skulle sitta finfint för en virrpanna som mig... :)

  2. Anonymous Anonym 

    Vilka fina kollage du gör

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se