hit counter script



En dyr gratis utbildning


Min pojkvän ska avverka fyra veckors APU i Skellefteå. Jag kommer ha nån att prata med, äta med, slåss och pussas med. Underbart. Han kommer måndagen den 23 April om jag förstått det hela rätt. Måndagen den 23 April händer det grejer. Jag fyller nämnligen 18 år den dagen. Det betyder att jag inte kommer få fira min 18dag tillsammans med min familj, utan 13mil hemmifrån. Som tur är har jag iaf pojkvännen där då. But still, skulle göra vad som helst för att få flytta den 23 April till en Fredag eller Lördag. Bummer! Det här är bara en av de tusen uppoffringar man får och fått göra för att gå en linje man vill gå, och inte bara ta vilken random linje som helst för att kommunens utbildnings utbud.. suger. Att jaga en dröm är dyrt både ekonomiskt och känslomässigt om man bor här uppe. Ja, iaf för de som kommer från en mindre kommun. Jag missade pappas 40års dag och så mycket mer. För vad? För att jag ska få bli något jag kommer trivas att jobba med. Var glada för ert gångavstånd till gymnasieskolan. Var glada för att ni har massvis med utbildningar att välja bland. Och var glada att ni slipper ha speciella skäl för att få bli det ni drömmer om att bli - gå den linjen ni vill gå. Tänk på alla fördelar er stad ger er.

6 Responses to “En dyr gratis utbildning”

  1. Anonymous Anonym 

    oturligt nog har du hamnat "där uppe" och jag njuter för fulla muggar att jag kan välja precis vad jag vill här var jag bor, hehe.

  2. Blogger Madelen 

    Gött för dig!

  3. Anonymous Anonym 

    Usch, vad jobbigt. Mna blir lite bortskämd i här i Stockholm, tycker jag har långt som har en halvtimme till skolan...Men jag kan "trösta" dig med att jag inte träffar min mamma så mkt pga att hon bor så långt från min skola. Så jag vet hur det känns, lite iaf :)

  4. Anonymous Anonym 

    vad är det för linje du går. själv så hade jag bara 10 min promenad väg till skolan. fast jag vet hur det känns då jag bor i stockholm och min pojkvän går en utbildning i gävle just nu.

  5. Anonymous Anonym 

    Jag vet ungefär hur det känns, jag pendlar dock varje dag till luleå, men det tär på en också :/ Hoppas du får en fin födelsedag, även fast det är ett tag kvar! :-) / Jennifer, piteå.

  6. Anonymous Anonym 

    stackare, det låter inge kul.. :( vad är det för linje du går??

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se