hit counter script



Feed my cosmeticsbag


Smink är dyrt, ja vissa märken är pågränsen till ruinerande dyra. Vissa beställer via Strawberrynet för att minska kostnaderna lite, men det går inte att komma undan. Smink ÄR dyrt. Det finns så mycket jag vill prova, så mycket så mycket.

1. Mulberry necessär.
Gud vad snygg den är. Om den inte var så dyr skulle jag inte väntat länge. Superfin make-up väska att stoppa i en superfin Chloé Edith. Hm, drömma kan man alltid göra. Men som sagt, grymt snygg.
2. Helena Rubinstein Magic Concealer har fått superbra betyg av blandannat Beauty-Lisen från VR. Vi som besväras av mörka ringar och kvisslor här och där vet värdet i en bra concealer. Alla har vi dåliga dagar, men vi behöver ju inte låta andra gotta sig i det när det finns mirakeltäckare? Är den lika super som den låter?

3. Chanel Irreelle Blush har jag också hört enormt bra saker om. Att Chanels förpackningar dessutom är grymt lyxiga är inget direkt minus. Jag tror att färgen no. 70 Incognito skulle vara fint på vinterblek hud. Jag har svårt att hitta snygga rouge, så det här kanske bara väntar på att hittas?

4. Hope in a jar från Philosophy är en intensiv fuktighetskräm för alla hudtyper. Ger huden en fräsch lyster och tillför fukt, inte olja. Det låter himla bra det här. Även denna kräm lovordas runt om bloggarna. Blir himla sugen på att testa. Tyvärr svider det enormt mycket i hjärta och själ när man skådar prislappen på godingen. Huvva.

5. Smashbox foundation primer är en storsäljare hos blandannat Blush.se och sägs göra mirakel. Den ska alltså fixera din foundation och fylla ut linjer och rynkor i ansiktet, och dessutom lämna din hud len och slät. Har fått högsta betyg i nästan varenda recension - och sägs vara värd varenda "liten" krona.

6. Diorskin foundation har jag med främst som symbol för att det skulle vara roligt att prova en något dyrare foundation. Använder mig av Make Up Stores foundation och har hoppat mellan den och Lancomés aquafusion som jag använder under sommarmånaderna. Som sagt, skulle vara roligt att testa något nytt.

7. Diorshow är verkligen en hypad mascara som sägs ge världens lösögonfranseffekt. Jag har varit påväg att köpa den ett x antal gånger men pankat ur. Kanske får önska sig i födelsedagspresent? Jag är verkligen hemskt snål märker jag. Men hey, jag bor i egen lägenhet och måste prioritera. Mascara står sig slätt mot mat.. och te.

8. Chanels silverlack skrev jag ju om i "Feed my handbag" kollaget också. Givetvis hör nagellacket hemma i make-up väskan också, men jag har en tendens att behöva nagellacks touch-ups under dagen. Därför brukar lacket hänga med i min väska oftast.
Up next "Feed my Skin"

Etiketter:

6 Responses to “Feed my cosmeticsbag”

  1. Anonymous Anonym 

    Superfin blogg! Tänkte bara säga att det finns ett linne på carlings där det står just kiss and tell, lite roligt faktiskt :)

  2. Blogger Madelen 

    Tack så mycket!

    Haha, superballt! Den måste jag kolla på imorgon när jag ska in till stan. Kanske blir att investering i ego-tröja! haha

  3. Anonymous Anonym 

    Elizabeth Arden har en mascara som är precis lika bra som Diorshow, fast en del billigare! Minns dock inte vad den heter just nu och jag orkar inte springa iväg och hämta den haha, men fråga i någon större sminkbutik, dom vet säkert...

  4. Anonymous Anonym 

    din blogg är så grymm! du är verkligen skitduktigt på kollage, och har stil. gillar bloggen stenhårt! ha det super :D

  5. Anonymous Anonym 

    Ja tack jätte gärna!

  6. Anonymous Anonym 

    Jättefint kollage och neccessären är gudomlig!

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se