hit counter script



Feed my closet


Det verkar alltid eka tomt, även om det står 5 papperspåsar i hallen som vittnar om en shoppingtur. Jag pratar om garderoben. Det saknas alltid något - och det finns alltid plagg man rynkar på näsan åt varje gång man ser dem. Feed my closet massa godbitar tack!

1. Walk-in-closet
många tjejer suktar efter Cher Horowitz wondercloset i Clueless, eller undersköna Carrie Bradshaws färgsprakande walk-in fylld med designer godis. Det skulle inte vara helt fel att inte subbla och snava över halva garderoben (som jag så prydligt spritt ut över golvet) hm. En dag, i en annan lägenhet! Vem vet? Pojkvännen kanske gör en "Nick Lachey" och beställer och bygger en åt mig i smyg? Ah well..
2. Blusar är något jag är rätt svag för. Helst ska de vara lite längre och ha bubbelärmar. Längtar tills i sommar då minishorts är aktuella till en sval storblommig blus. Tunikor och blusar är det inte riktigt nog med hemma hos mig. Måste hitta ett par riktigt fina! Det börjar ju trots allt bli varmare snart. Just nu letar jag en med synliga sömmar, bubbelärmmar och fickor på höfterna.
3. Klänningar fast modell kort-kort då. Har lite svårt för Mary-Kate Olsen långa klänningar. De ger mig "spåtant" vibbar, huä. Det blir nog rätt mycket mönstrat för min del i sommar. Korta klänningar i neon kanske till och med hamnar på tapeten? Det återstår att se. Om - jag säger om jag skulle ha turen att få åka utomlands i sommar så kommer jag se till att haffa massa tunna strandklänningar innan.

4. Linnen med tryck är rockigt och helcoolt. Linnet från Marni i kollaget blev jag totalförälskad i. Har funderat på att trycka upp lite linnen med coola personliga tryck på. När de slits med tiden blir det bara snyggare. Lite vintageslitet är aldrig fel! Rock'n'Roll!

5. Metallic är något jag vill proppa min garderob full med känns det som! Himla coolt faktiskt. Dissade lite på guldleggingsen och tyckte jag skulle se ut som nått från startrek, men silver - WOW! Jag gillar det jag ser. Väldigt edgy och nytänkande, roligt att exprimentera med.
6. Jeans - stuprör då självfallet. Jag är inte riktigt en högmidjemänniska. Inte heller en bootcut tjej. Har verkligen blivigt stuprörsfrälst och anser det vara ett basplagg. Jag har stuprör jeans i många olika tvättar, men man kan aldrig få för många! Ro hit med med stupisar. I love it.
7. Kjolar med enorm vidd och detaljer. till sommaren kommer nog kjolarna ta revansch och slå stort. Själv kommer jag använda min klockade röd/orange/blandade kjol från h&m. Hoppas snubbla över många coola kjolar innan sommaren.


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se