hit counter script



Make Up Store kurs


Tänkte berätta lite om sminkkursen jag gick på för ett tag sedan. Kom dit på morgonen, lagomt skabbig och trött. Fick sätta mig framför en spegel med starkt lysande sanningsljus, och har nog aldrig kännt mig så ful i hela mitt liv, och det har funnits en del ovackra stunder. Där satt man, osminkad och trött efter en resa som startade 05.40 på morgonen. Ögonen såg ut som om var redo att ploppa ut, de vilade tungt på ett par jumbopåsar under ögonen. Chill med dill, Jag var ingen pudding. Det fixade Maja, tjejen som sminkade mig. Hon tvättade mitt ansikte med en ansiktsvask som var anpassad för min hudtyp.

"Det är viktigt att huden håller jämn PH balans" Berättar hon. Jag skäms och berättar att jag brukar tvätta mig med vanlig tvål bara. Ghettostyle. Enligt Maja var det ingen vidare hit! Hon gillade heller inte att jag brukar låna mammas mascara, och hon min. Hej bakteriefarm. Jag fick lite värdefulla tips, bland annat att rouget ska sitta två fingrar från ögat och två fingrar från näsvingen. Jag fick också höra vilka färger jag passar i och fick mina ögonbryn plockade. Vi diskuterade ögonbryn ett tag då jag gnällde över mina små fjösiga strån, jag vill ha mer sa jag. Tillslut kom vi överens om att det kanske inte var så bra med mycket bryn, mer plock och mer jobb. En med lite bryn kan ju måla och bara skölja av på kvällen. Jag tycker verkligen att ni som funderar på att gå på en make-up kurs ska göra det! Det var både roligt och lärorikt.

I slutet får man ju som sagt välja smink för kurs summan. Det blev 3 ögonskuggor, en brynpensel, tribrow (ögonbrynsskugga), och en extra skugga i blått. Sistnämnda var en gåva för alla som bokat inom en viss tidsperiod. Undrar ni något så är det bara att skriva!

Etiketter: ,

6 Responses to “Make Up Store kurs”

  1. Anonymous Anonym 

    ååh jag vill också! :D

  2. Blogger Madelen 

    Det var urkul, och att tjejen som sminkade mig var urtrevlig gjorde itne saken sämre.

  3. Anonymous Anonym 

    ja man borde verkligen unna sig sådana saker oftare ;) sminkkurs är hur kul som helst!

  4. Anonymous Anonym 

    Har också varit på en sån kurs. Asbra! Har även fått bli sminkad av Olle Johansson (tror han heter så? Sveriges bästa makeup artist) på MUS! :D

    Vilka färger på ögonskuggorna tog du?

  5. Anonymous Anonym 

    vad kul. vill också gå en sån kurs. jag har länge spanat på tri-brow paletten. ska bli intressant att se din recension. för det kommer väl en? ;)

  6. Anonymous Anonym 

    Idag bokade jag en sminkkurs på Face i sturegallerian för min kommande sthlmsresa! :) Kommer bli skitkul tror jag. Vad kostade kursen på Make up store?

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se