hit counter script



Look-a-likes: Bags!


Är man kär så är man, men tyvärr blir man ju inte rikare för det. Bummer! Här är iallafall lite look-a-likes på ett par snygga väskor. Svälj stoltheten inse att det bara är en bråkdel av den svenska befolkningen som har råd med dessa dyrgripar. Mina "look-a-likes" kommer från Wedins och Indiska! Spana in dem. Väskan från Indiska är verkligen ruskigt snygg ( den platta påsen på bilden är inte ens hälften så snygg som the real deal) och åtråvärd. Själv har jag redna en väska i Chanel 2.55 stuk med lång kedja. Den gör dig festfin på 2,55 sekunder.

9 Responses to “Look-a-likes: Bags!”

  1. Anonymous Anonym 

    Har önskat mig Indiska-väskan i julklapp - om den nu finns kvar vill säga!

  2. Anonymous Anonym 

    Det finns bara en kvar här där jag bor! De blev mycket populära :) Hoppas du får tag i en!

  3. Anonymous Anonym 

    Jag har väskan från indiska och den är kanonbra =)

  4. Anonymous Anonym 

    Jag såg att du klagat på päls i en blogg, vilket var väldigt bra gjort, men nu förstår jag inte varför du funderar på att köpa en skinnväska som är minst lika dåligt?

  5. Anonymous Anonym 

    Anna: Ska förklara för dig. För att jorden ska gå runt behövs Jordbruk, det vill säga nötkreatur som föder oss med mat och gör jorden OK att odla i tack vare gödsel. Utan jordbruk går inte jorden runt. Ett matdjur som verkligen kan hålla människan varm, göra dem mätta och förbereda jorden för fler djur, det behövs, det är livsnödvändigt. Men.. att döda en hund, en katt, en mink osv för ett prydnadsplagg, då djuret endast dödas för färgen på pälsen. det tycker jag ruskigt onödigt!

    Hoppas du förstår vad jag menar. Jag är själv Same, och vi har ju renar (ett matdjur) om renen endast jagades och slaktades för dess skinn och sen slängde man bort resten av djuret så skulle ett liv gå till spillo.

    Jag är ingen Vegan eller protestant, men jag tycker det ska vara för mer än pälsen, ett djur ska sätta livet till! Faktum är att människan är jägare och det kommer alltid finnas sånna som äter kött! Ska man ändå äta köttet från djuret, är det väl ändå lika bra att ta tillvara på så myckte som möjligt? Detta är endast min åsikt!

  6. Anonymous Anonym 

    Jag är ledsen att förstöra din världsbild, men ingenting av det där är tyvärr sant.

    Sanningen är den att om vi ska fortsätta äta kött kommer vi att behöva mycket mer jordbruksmark för att djuren ska få beta på. Tänk vad mycket mat man matar djuren med och vad lite kött i form av mat man får ut när man väl slaktar djuren.

    Det bästa vore istället om man använde mer mark till att odla mat direkt till människorna. Om man gjorde det skulle man kunna lösa problemet med världssvälten. Som det ser ut idag måste människorna i tredje världen odla upp spannmål till djuren som de sedan säljer till västvärlden för att vi ska kunna mata våra djur med det. Om alla skulle äta vegetariskt, och man lät bli att tvångsfödda upp djur skulle alla kunna äta sig mäta. Alla kommer inte kunna äta sig mäta om vi ska äta oss mäta på kött eftersom det blir mindre mat om man låter spannmålet vandra genom djuren istället för att direkt äta det som människa. Det skulle inte leda till att alla djur svälter ihjäl, både människan och djuren kan leva på spannmål, men när vi tvångsmatar djuren och slaktar dom när dom bara är något år det är då det blir problem.

    Tänk dig en bit odlingsmark. På den marken kan du välja att odla upp massor med spannmål som du sedan matar djur med som på sikt ger mat åt EN ENDA köttätande människa. Eller så kan du välja att odla direkt till människan på marken, och det skulle ge mat åt TJUGOFEM vegetarianer. Så stor skillnad är det faktiskt, 95% av proteinerna försvinner när vi låter spannmålet vandra genom djuren.

    Sen skapar köttproduktionen många andra problem också, främst när det gäller miljön. Naturvårdsverket krävde i en rapport för några år sedan att vi i väst måste minska vår köttproduktion med 75% innan 2021, annars kommer miljöproblemen bli mycket värre.

    Jag håller med dig i pälsfrågan, men att äta djur är minsk lika onödigt och skadligt. Se bara på ett land som Indien. Där är kon helig, istället för att odla upp ko kött får korna gå runt fritt. Landet har kommit fram till att det blir mer mark om man använder den lilla mark man har till att odla upp mat direkt till människorna istället för att odla upp spannmål till djuren eller låta djuren gå runt och äta sig riktigt feta på odlingsmark. Indien har fortfarande problem med svält, men inte alls lika stor som andra u-länder.

  7. Anonymous Anonym 

    Det finns ett jordlager som behövs för att kunna odla mat i.. matjordslagret. Det får du bara från djur..

    Som jag sa, det är min syn på det hela. Att ska vi ändå äta kött, för det kommer vi fortsätta med, så borde man ta till vara på så mycket som möjligt från djuret!

    Det finns jordbruk som inte misshandlar sina djur eller vanvårdar dom!

    Faktum är att det alltid kommer finnas folk som inte äter kött, och folk som äter kött! Att du inte kan hålla med om att - ifall att ett djur ändå ska dö för att föda en mun, är det lika bra att ta vara på så myckte som möjligt av djuret ist för att kasta bort allt?

    Frågan vegan vs någon som äter kött kan drivas hur långt som helst, men min åsikt står i MIN blogg. Jag står för den och tvingar inte någon att tänka likadant.

    The End!

  8. Anonymous Anonym 

    Men läsa du allt jag skrev? Om vi inte drar ner på våran köttkonsumtion kommer jorden att gå under. Det är allvar. Läs Naturvårverkets rapport "Att äta för en bättre miljö". Sedan kommer alla omöjligt kunna äta sig mäta om vi ska fortsätta konsumera kött som vi gör idag.

    Det handlar inte om hur djuren blir behandlade inom jordbruken, utan att köttindustrin i sig är ett väldigt slöseri på jordens resurser. Du har kanske läst att vi skulle behöva fyra till jordklot om alla skulle leva som vi i väst, det beror också på vår köttkonsumtion.

    Det bästa vore att inte döda några djur för att bli mat över huvudtaget, utan att vi istället odlade upp annat att äta.

    Varför tar vi i så fall inte "vara på människor" på samma sätt? Man kan väl göra mycket med en död människa, vårat skinn kanske inte är lika snyggt att göra skor och väskor av, men vi kan väl göra snygga smycken av benen, håller du inte med?

  9. Anonymous Anonym 

    Det här är en modeblogg, att du inte kan respektera mina åsikter (även om du tycker det är dubbelmoral) det är ju en sak, men att du försöker förvandla kommentatorfunktionen till ett diskussionsforum det blir knepigt.

    Googla efter diskussionsforum, det finns säkert 10.000pers som är villiga att diskutera med dig varför dom äter kött. Jag har varken tid eller lagringsutrymme i bloggen!

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se