hit counter script



Curious


Martha Stewart goes to jail!
Jag är en av de som är väldigt nyfiken, jag vet gärna mycket om lite. Just nu tittar jag på Martha Stewart's tvshow "Martha", och hennes miljontals skämt om sin tid i fängelse fick mig att vilja (måsta?) gräva vidare i det hela. Eftersom jag inte direkt är så insatt i juridik och juridiska termer på svenska så var de amerikanska "skvaller" webplatserna omöjliga att förstå. Hittade dock en svensk sida med lite information om varför Martha åkte i fängelse.

"Martha Stewart dömdes 2004 till fem månaders fängelse för att ha ljugit om sin försäljning av 4000 aktier i sitt bolag Imclone Systems. Hon blev frisläppt i mars och bar fotboja fram till augusti."

Personligen så tror jag att Marthas tvshow fått sig en rejäl boost, konstigt nog, av fängelsetiden?! Kanske är det pågrund av hennes fastvuxna, halvt tillgjorda "american dream" leende som gör så att de övergödda Amerikanskorna som sitter hemma hela dagen avgudar Martha. Personligen så är jag less hennes skämt som "Jag får inte umgås med tidigare dömda brottslingar" eller "jag har precis blivigt v med min fotboja" , Tacka vet jag lovely Oprah!


Do a "Wynona ryder"
Wynona är en ung skådespelerska med lysande karriär, men vad innebär det då att säga att man "gör en Wynona?" joo, man snattar. Hon snattade, ja, the old fashion way (stoppa i väskan tricket) plagg för en stor summa pengar, när hon egentligen är den sista som behöver det? kanske var hon utbränd? Hört ryktesvägen att hon fick 480 timmar samhällstjänst. Det här är också roligt vetande. Finns massa mer, men jag tror att 2/3 delar är om fenomenet "wacko-jacko"


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se