hit counter script



Seven Deadly Sins: Greed


Girighet innebär ett överdrivet begär att samla ägodelar förenat med överdriven sparsamhet, vinningslystnad och snikenhet. Källa; Wikipedia

Hm, kan det vara så att alla shopaholics därute begår en dödssynd? Ett överdrivet begär att samla ägodelar. Det ringer en liten klocka där va? Jag minns när jag surfade runt en gång på nätet och hittade en Amerikans blogg som drevs av en tjej som i sin tur drevs av begär. Hon hade hundratals Hermés scarfs, och praktiskt taget bodde i ett hav av chanel 2.55 väskor. Nu säger jag inte att hon är en "girig" människa, jag lägger bara frasen "överdrivet begär att samla ägodelar" under luppen. När har man ett överdrivet begär? Hur många skor och väskor ska man ha för att ha begått en dödssynd? Vi bloggare ligger halvrisigt till skulle jag tippa. Är Girighet modebloggarnas dödssynd? hm.. Tåls att tänka på. Vi avslutar med att en sann syndare har YSL, Harrods, Chanel, Louis vuitton och alla andra stora modehus på speedial.

Etiketter:

5 Responses to “Seven Deadly Sins: Greed”

  1. Anonymous Anonym 

    Mums, jag skulle gärna sno åt mig allt ;)

  2. Blogger GorgeousYou 

    Hejsan, piteå tjejen här igen :-) Måste ju bara fortsätta ge dig beröm först, din sida är seriöst den bästa :) Förstår att du tycker att jag är en pain-in-the-ass just nu, men jag tänkte följa i era fotspår och försöka så gott det går att starta en blogg. Jag är total nybörjare och förstår inte så mycket alls. Är medlem på blogspot.com, och då tänkte jag fråga om du vet hur man sätter in en sånnhär digital klocka som finns på många ställen ? Jag vet vad koden är osv. men inte vars man sätter dit den. Hittade inte din mejl på sidan (Är väl blind eller något) så jag kunde skriva där, men du behöver ju trots allt inte svara om du inte ids ännu ett sånnthär inlägg :)Är den enda modeintresserade bland mina vänner så det blir svårt att fråga dem. Tack ändå :) Kramar! /Jennifer.

  3. Anonymous Anonym 

    åhh, många favvo-väskor där. särskilt runda edith-väskan, sjukt snygg!kram

  4. Anonymous Anonym 

    Jag håller med tidigare talare, grym blogg! Förresten, härligt tema!

  5. Blogger Madelen 

    RE Matilda: Same here! :)

    RE Jennifer: Jag har skrivigt en kommentar i din blogg om hur vi kan gå till väga!

    RE Alma: Helt klart en snygg väska :)

    RE Lina: Åh shit, tack så mycket :)

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se