hit counter script



The beast within the beauty..


Det kommer alltid finnas människor som bara måste säga något onödigt, enbart för att medvetet göra andra osäkra. En "vän" som påpekar att du har en fläck på tröjan högt och ljudligt när du sitter i en större grupp. Efter att ha läst Ebbas sida i VR där hon berättade om "vännen" vi alla har, den där tjejen som bara måste påpeka att du har mascara fulla ögonlocket när du precis inlett ett samtal med en ny spännande människa. Allt för att göra dig osäker. Så slog det mig, att det finns så himla många människor man stöter på i vardagen. Den där underbara vännen som inte kan hjälpa att munnen går som en gäddkäft och spottar elaka kommentarer direkt hon ser att du är sårbar. Märker hon att man blir ledsen? Märker hon inte att man sväljer hårdare och hårdare.. vill sjunka genom stolen.
Jag är ett superlätt objekt för den som vill plocka isär någon. Jag bloggar, jag gör mitt privatliv offentligt, till en viss del. Jag har velat sjunka genom stolar.. faktum är att om jag hade kunnat sjunka genom stolar hade många stolar haft ett stort hål där sitsen brukar vara, skolan skulle haft sitsbrist. Jag vet ärligt talat inte varför vissa känner att dom bara måste, helt enkelt bara MÅSTE säga det där som dom säkert inners inne vet slår ut en del av kompisens kroppsfunktioner. Man slutar prata, varför ska man orka prata när någon märker alla ord? Man slutar le, varför ska man le när allt, allt, allt man gör är fel på nått sätt? Man slutar framför allt våga ta för sig. Det är det jävligaste av allt, att denna otroligt osäkra individ ska få stjäla det bästa man har att röra sig med - ens personlighet. Ingen kan dömma dig där du sitter ensam bakom din dataskärm. Så om du vet med dig att du gör såhär mot någon därute. Räkna dina vänner noga, om du inte tar tag i saken blir dem garanterat färre.


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se