hit counter script



Replika eller inte


Malin on 10:50 AM
Om var och varannan människa köper replikor så kommer hela idèn med märkesväskor att försvinna.

Jo, så är det säkert! Men om väskan kommit från Åhlens hade jag älskat den lika mycket för det! Det är inte märket,utan själva väskan. Jag kommer inte gå runt och säga att den är äkta! Som vissa andra gör. Det är otroligt fel, jag valde att vara ärlig med mina läsare. Det kommer alltid finnas människor som har råd, men det kommer fortfarande finnas det dubbla antalet som inte alls har sånna summor att kasta ut på en väska! Inte när man är 17 år iallafall. Hade jag stått och sagt att min 400 kronors "spy" var äkta hade det varit värre tycker jag. Men tydligen är det det man måste göra.

9 Responses to “Replika eller inte”

  1. Anonymous Anonym 

    Nu måste jag säga ifrån. Vaddå försvinner hela idén med en märkesväska? Den som köpt märkesväskan vet väl fortfarande att den är äkta och känner sig lika speciell för det även om det sitter någon bredvid henne/honom på bussen med en fejk? Din äkta är fortfarande lika unik.

    Jag trodde man köpte en märkesväska för att man avgudar väskan - inte för att visa upp att det är ett märke.

  2. Anonymous Anonym 

    Precis! Så känner jag med! Tack!

  3. Anonymous Anonym 

    De är riktigt tråkigt om man bara köper en väska för märkets skull, designen är ju det som de tar betalt för. Jag älskar just det med väskorna & jag har väldigt många kopior här hemma & ja älskar dom som om att de va äkta eftersom de är formen & utseendet jag är ute efter! Självklart hade de varit kul & ha råd med en äkta p.g.a kvaliten den håller osv, men för en säsongsväska tycker ja inte riktigt de är värt en måndaslön =)

  4. Anonymous Anonym 

    håller med er (:

  5. Anonymous Anonym 

    Okej, jag kanske formulerade mig dåligt där. Hela idèn med märkeskläder enligt mig är att det ska vara orginella, åtråvärda och sällsynta. Vilket försvinner när man har replikor, då vem som helst kan få tag på en "bayswater" eller en "spy bag".

  6. Anonymous Anonym 

    Har man öga för märkesväskor är det väldigt lätt att urskilja Äkta från Replika. På så sätt så tror jag aldrig det kommer försvinna, begreppet "it-Bag" eller Märkesväskor. Jag får kanske påhopp för att jag erkänner, men jag kunde gjort som de andra 2o-tal bloggarna och sagt att den var äkta. Eftersom alla dessa väskor är tidlösa kommer de alltid vara lika åtråvärda, de kommer inte försvinna.

  7. Anonymous Anonym 

    Jag tycker det är bra att du säger som det är och står för det, men min åsikt är nog ändå att hela idén försvinner. Du har iaf en jättebra blogg, keep up the good work!

  8. Anonymous Anonym 

    Hela iden med inlägget är att jag inte vill "scama" mina läsare, det är ju att dumförklara er! Tack för komplimangen :) Hoppas vi ses här igen, trots delade åsikter! :D

  9. Anonymous Anonym 

    Håller med dig om att "om väskan kommit från Åhlens hade jag älskat den lika mycket för det".
    Till exempel, jag är helt förälskad i stam bagen och även om jag inte tackat nej till en marc jacobs så är det mer modellen än märket jag har fastnat för och därför vore jag nöjd med något liknande.

    Kan debattera detta fram och tillbaka hur länge som helst men hinner inte just nu.

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se