hit counter script



Let's be honest here!!


Varken jag själv, min pappa, en släkting eller någon gömd och glömd fond kommer någonsin, ever kunna betala för min drömväska! Därför har jag bestämt mig för att i vissa bloggerskors ögon synda. Fendi spybag är en favvis i många bloggar och även min. Jag ska vara helt ärlig och säga att om jag skaffar en är det en Fejk, en Replika, en Kopia! Kalla det var du vill, men den kan omöjligt vara äkta! Pengarna finns bara inte där nu (most likely never) Så, åter till frågan, kan man hata mig för det? Jag är iallafall ärlig, det behövs mer ärliga människor i bloggvärlden! What can i say? Jag älskar väskan, och är inte för stolt för att erkänna att jag inte har 15.000 riksdaler liggandes. Thats all!

10 Responses to “Let's be honest here!!”

  1. Anonymous Anonym 

    Mer fake åt folket:D

  2. Anonymous Anonym 

    Om var och varannan människa köper replikor så kommer hela idèn med märkesväskor att försvinna.

  3. Anonymous Anonym 

    Hade väskan kommit från Åhlens hade jag velat ha den lika mycket!

  4. Anonymous Anonym 

    Skönt att du är ärlig. Jag drömmer äkta väskor, men no way att jag har råd med en nu...

  5. Anonymous Anonym 

    Inget fel i en kopia - om det inte innebär en piratkopia. Det är en sak att köpa en väska som påminner om en annan och en annan sak att stöda illegal handel. Tycker jag. Skulle hellre satsa på väska från exempelvis Friis & co.

  6. Anonymous Anonym 

    Tyvärr finns inget sånt i Norrland :(

  7. Anonymous Anonym 

    För mig är en ''märkesväska'' nåt som känns speciellt och lite ''exklusivt'' så därför känns det som om att jag skulle vilja isånafall spara till en,oavsett hur lång tid det tar.
    Lägga in pengar i ett sparkonto,och om några år eller så,så har man pengarna till en och då kan man köpa en,och känner att man köpt ''den äkta varan''

    Hoppas ingen missförstådd.
    Men det jag menar är att FÖR MIG är att köpa en äkta märkesväska,nåt speciellt,och då är jag villig att spara pengar till en äkta,oavsett hur lång tid det tar.

    MIN åsikt,DU har din =)

  8. Anonymous Anonym 

    Jag har sagt det förut, och jag säger det igen... skulle ALDRIG slänga ut 10-15 000 på en väska! Ska jag köpa kapitalvaror blir det en bra tv, stereo eller ny spis i stället.
    Håller dock med dig, många märkesväskor är skitsnygga!
    Skönt att du är ärlig. Kör på fejk, vettigt.
    Man kan faktiskt bli rätt irriterad på alla 15-åringar som slänger sig med svindyra märkesgrejer (särskilt när man jobbar skiten av sig i ett rätt så högavlönat jobb och pengarna ändå aldrig skulle räcka till det de påstår sig ha, eller har...).

  9. Anonymous Anonym 

    Hmmm den här grejen med replikor man köper på exempelvis Tradera, Blocket osv är ju att man aldrig vet var ifrån de kommer. Men, oftast är det små barn i nåt land i Asien som har suttit och tillverkat dessa väskor för att snåla wannabee fashionistas ska trippa omkring med dem på stan. Rätt, fel?

    Har du inte råd med en it-väska för x antal tusenlappar ska du inte ha en heller, that's it. De som har råd köper, vi andra levande människor får gå omkring i Åhlensväskor. Dom är i alla fall ärligt tillverkade.

    Vill du stödja barnarbete och svarta pengar, fine, gå och köp dig en fejk Spy eller liknande. You dont, gå till Åhlens, H&M whatever och köp en för 150 spänn.

    Tack o hej

  10. Anonymous Anonym 

    Innan "Klok Lyckseletjej" tar sig för mycket luft i bröstkorgen och skriker barnarbete borde hon göra lite forskning. Ska jag köpa en väska från H&M för att det inte försegår barnarbete under H&M's namn? Okey, såhär står det på H&M's hemsida, ordagrant!

    "H&M does not have any factories of its own. Instead we buy all our garments and other goods from around 700 suppliers, primarily in Europe and Asia. Since we do not have direct control over this production we have drawn up guidelines for our suppliers, which together form our Code of Conduct. This Code of Conduct is partly based on the UN Convention on the Rights of the Child and ILO conventions on working conditions and rights at work. It is there so that we can be sure that our products are produced under good working conditions."

    Alltså sammanfattat så kan min H&M väska vara tillverkat under lika fattiga omständigheter som min Spybag inspirerade handväska. Klok lycksele tjej kanske borde sluta handla på H&M nu?

Klicka här för att lämna en kommentar..


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se