hit counter script



Dialekt!


Jag har funderat lite över det här med videobloggar. Det är ju riktigt bra underhållning. Man får se människan bakom bloggen. Prata. Wow. Men nu till själva grejen. När mina klasskompisar ber om översättning på en del av det jag säger, förstår då en bloggläsare från Stockholm? Min lillebror tycker jag ska sluta prata med skellefteådialekt (vilket jag inte tror att jag gör) och i Skellefteå är det inte helt ovanligt att folk brister ut i skratt när dom hör mig prata för första gången. Det är en enda soppa. Jag hör ju inte hemma någonstans - och verkligen inte i en videoblogg som behöver textning.

Kan ju lägga till att Blondinbella skulle hinna föna håret, fixa naglarna på salong och föda sin förstfödda innan jag presenterat mig, vi Norrlänningar pratar ju så låååångsaaaamt enligt ovanstående.


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se