hit counter script



Rättvisan


Det ska vara rättvist! I Alla lägen. Rättvisa är det vi ska se till att lägga krut på i uppfostran av våra kommande barn, vi ska se till att våra barn vet att varje handling har en konsekvens. När jag fyllde år, jag tror jag fyllde 10. Så fick jag ett par inlines med plasthjul. Dom sög, men då var dom svincoola. Men till berättelsen hör att min lillebror på 9år ville ha likadana. Och egentligen var det han som hade önskat sig ett par, men jag skrev upp dom på MIN önskelista. Så farmor gick och köpte honom ett par också, ca 10min efter att jag öppnat mitt paket och lillebror kastat sig på golvet i ren och skär hjärtesorg. Jag tyckte det var världens sämsta födelsedag - för när man är 10år och har födelsedag är ju hälften av nöjet att se syskonens avundsjuka sneglingar på pakethögen. Men nu i efterhand kan jag faktiskt tycka att det var bra. För det är ju inte schysst att lillebror ska måsta springa efter mig och mina nya coola inlines i en hel sommar. Han fyller ju trots allt år i september, och då slutar ju inlines säsongen. Så ibland får man faktiskt offra för att skipa rättvisa. Födelsedag eller ej.


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se