hit counter script



Mina såkallade Nyårslöften


Vi har alla våra nyårslöften, och bryter dem i snitt 2v efter vi satt igång att genomföra dem. Här kommer mina kommande löften.

Börja träna, Klassikernas klassiker! Köpa ett gymkort (julklapp?) och komma igång ordentligt. Den enda vältränade muskeln på min kropp är min käkmuskel. Du läste rätt. Nu snackar vi inte om bodybuilding här, utan något roligt att träna. Typ som.. Pilates eller så. Då kommer vi till det obehagliga, jag är onekligen sämst på dessa pilates ställningar och kan redan se framför mig hur den extremt högpresterande pilatesgruppen stannar till mitt under "flygande svanen" och glor på tjejen i knuten. Japp - that would be me. I knuten alltså.

Komma ihåg att slå på ljudet på telefonen och tvärt om. Jag är världens sämsta telefonkompis. Jepp, sämst. Om det fanns ett VM i okontaktbarhet skulle jag stå som segrare, år efter år efter år. När jag väl kommer på att slå om från "ljudlöst" till "normalläge" på telefonen, så ringer det i situationer där människor helst inte vill lyssna på Eminem - shake that ass. Alltså, med andra ord måste jag bli bättre på att ha koll på när var och hur jag ska kontrollera min telefons inkommande samtal. När det ska ringa och när det ska vara tyst!

Till sist skulle jag vilja bli bättre på att städa. Nu sitter pappa och gör vågen framför datorn och inom cirkus 3,4s har jag honom på tråden i ett gapflabb (han är nog aningen skeptisk till att detta är ett sanningsenligt löfte) Han och Mamma vet - dom vet att det verkligen inte är min OS-gren. Det är det enda jag ville säga. Bättre på att städa. Punkt! Så, great av dom som orkade läsa igenom allt. Hur länge ska nu dessa löften hålla? Ja jag har ju nån vecka på mig att göra som vanligt - skita i allt jag borde. Slappt!


Previous posts

Bjooti
Alma H
Rar
Rightnow
Hibbs
Katrin
Tildus
Alexandra
Sorbonne
Ellen H
Passionpourmode



  • Bloggtoppen.se

  • Online:
    Idag:
    Totalt:




Bloggtoppen.se